dijous, 11 de març del 2010

El taulell dels "daus"

Així es com l'anomena la meva filla, bé, li diu el joc dels daus, exactament; la veritat es que fins al sis s'assemblen molt, no us sembla?

El vam descobrir a Biocultura 2009 a l'estand de Jugar i Jugar, el va veure i de seguida es va possar a classificar-lo per colors, com que ho va fer de forma espontània, no vaig poder resistir-me i aquella nit el joc va dormir amb nosaltres (i quan dic dormir em refereixo al mateix llit, jeje).

Fins ara, els ordenava tot mirant els colors. Em tingut temporades que no ha sortit de la prestatgeria. Fa cosa d'un més, però, va descobrir que els punts de les fitxes i els números que hi han escrits tenen alguna cosa a veure: mira mama, aqui hi ha 3 i aquí posa 3, ah! i aquí 2...

Avui ha col·locat les fitxes de l'1 al 5 al seu lloc sense mirar el color de sota i després n'ha fet la comprovació ella sola (sense que jo li demanés), del 6 al 10 segueix col·locant-les mirant els colors... es clar.

Us he de dir que les textures també son diferents; a veure quin dia li dona per col·locar-les amb els ulls tancats :)

Si voleu construir aquest joc, mireu-vos el que fa Marta des de la seva escola amb les tanques dels brics de llet; li podeu enganxar una cartolina de colors a banda i banda, per fer el control d'errors (encara que us arrisqueu a que passin dels números) i, si teniu fills més petits, segur que practiquen la rosca :))

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada