dijous, 17 de febrer del 2011

La caixa dels abaloris

Ja fa més d'un any vaig fer un curs de matemàtica activa amb Marcel Bosch, aquí us en vaig fer 5 cèntims.

En quant vaig arrivar a casa, em vaig fer uns cartonets de colors per anar "jugant". Avui, encara no se ben bé d'on ha sortit, l'Africa ha trobat un d'aquells cartonets, un vermell i m'ha demanat que era. "Es per fer uns jocs que em van explicar en un curs que vaig fer" Ah! I en tens més?
Com que li he contestat que si, de seguida m'ha demanat que se les deixés.

He agafat a la Mara a coll i he anat a la caixa on les guardava.


Si, es la caixa dels abaloris i la Mara de seguida s'hi ha fixat.
Mentre l'Àfrica s'ha dedicat a fer un caminet blau, la Mara m'ha fet entendre que volia tocar alguna cosa d'aquella capsa...



He tret unes boletes de fusta i li he posat dos recipients, un ple i l'altre buit. Sense pensar-s'ho ha començat a traspassar, primer amb les mans plenes i, a mida que en quedaven menys, ha anat més a poc a poc, fins que, les darreres, les ha agafat d'una amb una. He tornat a traspassar totes les boletes al recipient inicial i ho ha tornat a fer 3 vegades.



Llavors he pensat en posar-li boletes de 2 colors i afegir-hi un altre recipient. Aquesta vegada les agafava des de el principi d'una en una. He de confesar que me quedat una mica parada, perque n'ha agafat 7 seguides del mateix color :o, però finalment he comprovat que havia estat fruit de la casualitat i ha començat a posar-les en els diferents recipients sense cap criteri :) i, al cap de poca estona s'ha començat a cansar i a tirar-les totes pel terra. Ha estat l'hora de recollir...

2 comentaris:

  1. Ay, que los tenemos en la misma etapa!! Pasan de la plena concentración a tirarlo todo por ahí...¡me encantan!

    ResponElimina