divendres, 18 de març del 2011

Material Montessori a casa 2

Fa poc més de 3 setmanes em feia aquesta reflexió (ajudada per unes quantes amigues) i, al dia següent mateix, vaig deixar la torre rosa i l'escala marró en un racó molt visible del menjador, a terra.

Al principi només la Mara feia servir la torre, agafava els cubs, un a un, i els tirava a terra; jo pensava que almenys algú li treia profit (per fi!) ja que, vulguis o no, comprobava la diferència de volum, de pes i ... de so! (nose si hi comptava amb això la dottoressa Montessori).

Jo, de tant en tant, col·locava la torre; un dia que volia endreçar i no tenia ganes que la Mara tornés a tirar els cubs un a un, cosa que feia cada cop que endreçava la torre en vertical, vaig apilar-los a terra, un al costat de l'altre, però sense cap criteri; es coneix que a l'Àfrica no li va semblar bé i els va col·locar en ordre, primer en horitzontal i després en vertical.

Avui, ha agafat l'escala marró sense que ningú la toqués primer, mica en mica l'ha anat col·locant; quan ha acabat ha agafat els nostres minuts de comptar el temps, que no son altra cosa que les unitats de 1 de les regletes i, amb 4 minuts i el "esglao" petit i el de comprovació ha fet aquesta composició.



Fa molt de temps que no comptem minuts, però els tinc ben a la vista...
Això m'ha demostrat que el material de matemàtica també ha d'estar al seu abast per jugar de la manera que vulgui quan li vingui de gust, sabem que es manipulant com aprenen i pot ser que tinguin necessitat de manipular sense tenin cap dubte matemàtic.

Estic contenta perquè ha funcionat el que vaig pensar i perquè vaig aprenent coses per millorar :)

3 comentaris:

  1. Jo, cuánto aprendo contigo para cuando Acher sea un poquito más mayor!! Mil gracias. Besicos.

    ResponElimina
  2. Dons apa a desmuntar estanteríes!! Ayyys si això se m'hagués acudit a mi fa uns quants anys...jejeje

    Petons

    ResponElimina
  3. :)

    Os seguiré contando, supongo...

    Besos a las 2

    ResponElimina