dijous, 19 de gener del 2012

La llibreta

L'Àfrica ja ha començat a fer preguntes d'aquestes que no es poden contestar al moment o a les que no n'hi ha prou amb una responsta senzilla com fins fa poc...

L'altre dia, llegint el bloc d'una amiga (que aprofito per recomanar-vos) em vaig trobar amb aquesta entrada, de fet, era la seva primera entrada i jo ja estava aprenent coses!

Bé, entre aquestes linies, parla d'una llibreta, es una llibreta on, suposo, escriuen aquelles preguntes que no poden ser respostes al moment. La idea em va semblar genial per tres motius:
- Les preguntes no es dilueixen, no s'obliden
- La criatura sap que les seves inquietuts son importants per tu, que si no ho contestes en aquell moment es perquè realment no pots o no en saps...
- Es una forma més d'introduir l'interès per la lecto-escritura

Així que avui em anat a la llibreria i em comprat un parell de llibretes noves. Una es per portar-la a l'autobus/tramvia/metro/tren i intentar que estigui entretinguda asseguda (missió quasi impossible amb l'Àfrica), a veure si jo puc estar una mica més tranquila mentre viatjem ;)

Ha escollit ella les dues llibretes i, curiosament (sense saber llegir i sense saber anglès) ha decidit que la llibreta de les preguntes es la de happy school



Ja l'hem estrenat:
Amb que fan el ferro de l'espiral de les llibretes? Amb aquella pedra tan dura?

Crec que es una pregunta amb trampa, perquè a la primera pregunta respondria alguna cosa com alumini o acer inoxidable (encara ho he d'investigar) però en escoltar la segona crec que es tracta més bé del procés de COM es fa l'espiral, ja que la setmana pasada vam parlar de com el diamant (la pedra més dura que hi ha al món) serveix per tallar altres pedres que no poden tallar ni els ganivets més afilats...

Si teniu idees d'on investigar seran benvingudes :)
Sino, ja us diré com a anat la cosa...

1 comentari:

  1. Ara mateix no et podem ajudar. De fet és molt xuli no saber la resposta immediatament. Dona molt joc. Ja ens aniràs dient com us va.
    Petonetes.

    ResponElimina