divendres, 17 de desembre del 2010

Perles Montessori

L'altre dia vaig utilitzar les perles. I dic que vaig utilitzar, perque enmig d'una conversa vaig pensar que les perles li servirien per alguna cosa i les vaig treure jo del prestatge.

Estavem esmorçant; l'Àfrica una poma i la Mara una poma bullida (si, teniem els budells una mica remoguts...) i l'Àfrica em va preguntar quantes pomes ens quedaven a la font, li vaig contestar que 3 i va començar a rumiar: queden 3 ... jo tinc una ... la Mara un altre ..., mama, quantes pomes hi havien abans?
Aquí es quan jo em vaig aixecar, vaig anar a l'habitació de les joguines (si, no les tinc totes al menjador) amb l'Àfrica enganxada a les cames i la Mara aupa i vaig treure la supercaixa de les perles. Ho va veure clar de seguida, va agafar una tira de 3 i una de 2 i va comptar, 3, 4 i 5. Ah! Hi havien 5 de pomes.

Llavors em va demanar el penjador i es va dedicar a penjar les perles...
Aquest penjador es per apendre el concepte de les desenes, pero jo, de moment, he tapat la primera xifra i he tret un cargol/penjador de cada número, per tal que practiqui primer amb les unitats.



Tota aquesta activitat va estar seguida de prop per la Mara, que, a estones es menjava les perles i a estones s'asseia a sobre la caixa observava (aprenia?) el que feia sa germana.



Quan l'Àfrica va acabar la seva activitat, la Mara la va ajudar a recollir...



Però era una falsa alarma, perquè encara tenia ganes de fer el triangle de colors...

2 comentaris:

  1. Que maco! Aquestes oportunitats d'aprenentatges son ideals i amb uns materials concrets per ajudar el nen ja ho integra tot sol.

    bones festes!!

    ResponElimina
  2. Si, es el que pretenem tots, oi? Tenir tot l'arsenal a punt per quan ens sembla que ho necessiten...

    Gràcies wapa i bones festes per tú també!
    Molts petons

    ResponElimina