dijous, 14 de juliol del 2011

Mural d'animals

Quan l'Àfrica era petita, més o menys a l'edat de la Mara, teniem una amiga amb un nen (de la mateixa edat si fa no fa) que treballava en una escola bresol i li feia un munt de material al seu fill... A mi, em va entrar la vena de "quina mare més sosa soc" i li vaig fer uns quants murals: un de fotos d'ella mes a mes, un altre amb amigues/familia, un altre de paissatges i un d'animals...

Aquests murals es van quedar al limb, es a dir, a les parets sense que ningú els fes ni cas... Però ara la Mara els ha descobert i li han agradat; li agrada molt el de l'Àfrica mes a mes i li agrada, sobretot, el dels animals. Cada cop que el veu, em fa que l'aixequi (perque està a la meva alçada) i que m'estigui allà una estona dient-li el nom dels animals que ella em va senyalant...

He decidit fer-li el mural de nou, però millorat i adaptat també per les inquietuts de l'Àfrica:

El primer que he fet ha estat posar-lo a la seva alçada, he plastificat les fotos i les he posat amb velcro per poder-les posar i treure de la cartolina, a les fotos he posat el nom de cada animal pel darrere i he fet uns rètols amb els noms que tambè es poden enganxar i desenganxar del lloc.

Perquè ho he fet així? Doncs les he plastificat i les he fet que podessin sortir perquè a la Mara li encanta estirar les coses que li agraden (i no tinc ganes d'imprimir i enganxar fotos cada dia ;)); he fet els retols perquè a l'Àfrica li comencen a interessar les lletres i he pensat que si ara no li fa cas, no en tardarà massa a trobar-li utilitat; he escrit el nom de l'animal al darrere de la foto com a control d'errors (una idea molt Montessoriana) ja que així, l'Àfrica podrà comprovar ella sola si el retol que ha posat (o vol posar) correspon realment amb aquell animal...

La cosa ha quedat així



He enganxat una caixa d'aquelles del formatge que us vaig ensenyar aquí per tal que possin les fitxes que vulguin treure i no les deixin escampades pel terra...



La veritat es que a les dos els ha encantat! Com m'agrada quan veus que la feina està recompensada :). En quan s'han llevat ho han vist i s'hi han quedat una estona; quan ha arrivat el papa, la Mara li ha ensenyat de seguida i, quan ha vingut el iaio, també; l'Àfrica per la seva banda s'ha buscat un joc ella sola: agafava les fotos i les tapava, em preguntava quin animal era i, com jo no ho sabia, em donava pistes... "comença per O i acava per A"... "la segona es una que té dos pals cap amunt"... OVELLA...

M'he adonat de 2 coses: té més interés per les lletres que no em pensava i ja sap per on comencen i per on acaven les paraules :)

Totes les fotos dels animals han estat fetes per nosaltres (moltes d'elles al zoo); tot seguit us penjo els enllaços per si us interessen:
Animals 1, Animals 2, Animals 3, Animals 4, Animals 5, Animals 6, Animals 7, Animals 8, Animals 9, Animals 10 i Noms animals

3 comentaris:

  1. Pues a mí también me ha encantado!! Me lo apunto!

    ResponElimina
  2. T'ha quedat fantàstic, a mi m'agraden molt aquest tipus de centres d'interés i són molt agraïts pels nens. És molta feina però compensa.
    Petons,
    Azu

    ResponElimina